Takaisin

JO KOLME MILJARDIA KILOMETRIÄ NISSAN LEAF -SÄHKÖAUTOILLA!

Nissan LEAF -sähköautoilla on ajettu yhteensä kolme miljardia kilometriä, mikä merkitsee lähes 500 miljoonan kilogramman säästöjä CO2-päästöissä*.
Nissan juhlisti virstanpylvästä avaamalla Pariisiin pop-up-kahvilan, jossa maksuvälineenä toimi energia
Kahvilan avaaminen on samalla lähtölaukaus uudelle "Electrify the World” -digiyhteisölle, jonka tarkoituksena on edistää tietämystä ja sitoutumista sähköautoihin sekä kestävään elämäntapaan
 
19.12.2016 – LEAF-kuljettajat ympäri maailman ovat saavuttaneet merkittävän virstanpylvään: he ovat ajaneet sähköautoillaan yhteensä kolme miljardia kilometriä eri puolilla maailmaa. Nissan juhlisti saavutusta lanseeraamalla uuden digitaalisen yhteisön, "Electrify The World”, sekä avaamalla Pariisiin pop-up-kahvilan, jossa maksuvälineenä toimi energia.
 
Kahvila oli auki Pariisissa yleisölle 16. – 18.12. Se tarjosi asiakkaille ainutlaatuisen mahdollisuuden tuottaa oma energiansa erilaisten huipputeknologioiden avulla. Asiakkaat maksoivat ostamansa tuotteet ja palvelut tuotamallaan energialla ja pääsivät näin kokeilemaan sähköistä elämäntapaa.

 

Pop-up-kahvilassa oli esillä joukko uusia teknologioita, jotka ilmentävät Nissanin Intelligent Mobility -visiota, mm. Eatonin ja Nissanin yhteistyössä kehittämä energiavarastojärjestelmä xStorage Home. Kotitalouksille energianhallintaan suunnattu järjestelmä saa virtansa Nissanin sähköautojen kierrätetyistä akuista.

Gareth Dunsmore, Director of Electric Vehicles, Nissan Europe, totetaa: "Kun esittelimme maailman ensimmäisen sarjavalmistetun sähköauton, Nissan LEAFin, saimme ihmiset kiinnostumaan ajon aikana päästöttömästä teknologiasta. Sittemmin sähköautomme ovat keränneet suurta suosiota, ja nyt Nissan LEAF -autoililjat ovat saavuttaneet merkittävän virstanpylvään; yli kolme miljardia sähköautokilometriä merkitsee noin 500 miljoonan kilogramman säästöjä CO2-päästöissä.”

"Sähköautot ovat kuitenkin vain yksi elementti Nissanin visiota. Kahvilamme, jossa maksuvälineenä toimi energia, on täydellinen tapa osoittaa, kuinka voisimme mullistaa tavan, jolla tuotamme ja käytämme energiaa. Haluamme ihmisten kokevan itse, miten xStorage Homen kaltaiset uudet teknologiat voivat hyödyttää heidän elämäänsä.”

Nissan pystytti pop-up-kahvilan yhteistyössä lukuisten teknologia- ja energiayhtiöiden kanssa. Kahvila-asiakkaat pääsivät kokeilemaan mm. energian tuottamista kävelemällä Pavegenin elektromagneettisilla induktiolaatoilla. Saman valmistajan valokuvauspisteellä asiakkaiden täytyi hyppiä laattojen päällä, kunnes olivat tuottaneet riittävästi tehoa valokuvan ottamiseksi. WeWattin innovatiiviset baarituolit puolestaan kannustivat ihmisiä polkemaan istuessaan; tavoitetehon saavutettuaan asiakkaat saivat palkinnoksi valitsemansa juoman.

Pop-up-kahvila toimi myös lähtölaukauksena Nissanin uudelle ”Electrify The World” -digiyhteisölle. Nissan tuo lähes vuosikymmenen ajalta kerätyn sähköautokokemuksensa digiyhteisön käyttöön yhtiön verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavien kautta inspiroiden keskustelua kestävyydestä ja puhtaammasta elämäntavasta. Lisäksi alusta tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden vuorovaikutukseen ja näkemyksien jakamiseen brändin kanssa. Yhteisön tavoitteena on saavuttaa eurooppalaiset asiakkaat ja inspiroida heitä muuttamaan elämäntapaansa kestävämmäksi ja valveutuneemmaksi.

Nissan on sähköautoilun edelläkävijä. Se esitteli maailman ensimmäisen sarjavalmistetun sähköauton, Nissan LEAFin, vuonna 2010. Tänään maailman teillä liikkuu yli 275 000 Nissanin valmistamaa sähköautoa, joista 76 000 Euroopassa.

* Lukema perustuu Nissanin Global Data Centerin (GDC) laskelmiin, marraskuussa 2016. Ajetut kokonaiskilometrit sekä CO2-päästöjen määrä ovat arvio, jotka perustuvat NissanConnect EV -järjestelmään rekisteröityneistä ajoneuvoista kerättyyn dataan. Noin puolet Nissan LEAF -asiakkaista on rekisteröitynyt järjestelmään.